Waardevolle hartenwensen

'Altijd de mens zien’; dát vinden we belangrijk. Het project ‘De wens van de mens’ heeft in 2016 een succesvolle start beleefd. Want kleine initiatieven kunnen grote dingen betekenen.

In het kader van het thema ‘Altijd de mens zien’ zijn we in 2016 gestart met ‘De wens van de mens’. Lang gekoesterde wensen van cliënten lieten we in dit project in vervulling gaan. We beloofden er alles aan te doen om wat voor onze cliënten waardevol is, te behouden. Elf wensen hebben we vanuit Zorggroep Groningen in 2016 uit laten komen, waar onze medewerkers en vrijwilligers hard aan hebben gewerkt. Zo hebben we actief meegewerkt aan een familiefoto met vijf generaties, een balletvoorstelling op locatie en zelfs een eigen expositie. Daarnaast zijn diverse wensen in het reguliere activiteitenprogramma opgenomen.

Uit onze gesprekken met cliënten is gebleken dat juist deze kleine initiatieven veel voor mensen kunnen betekenen, dit soort extraatjes kunnen het verschil maken. Op basis van de resultaten van het afgelopen jaar, is logischerwijs besloten om ‘De wens van de mens’ door te zetten in 2017. Want zoals we eerder hadden gemeld, ‘Altijd de mens zien’ is vooral letten op wat waardevol is voor de cliënt.