Inkoopbeleid Zorggroep Groningen

In de besturingsfilosofie van Zorggroep Groningen zijn de locaties de front office waar onze dienstverlening en gastvrijheid naar onze klanten hoog in het vaandel staat. In de BackOffice zorgt de bedrijfsvoering, waaronder de inkoop, voor de faciliterende, adviserende en coördinerende taken. Meer grip op kostprijsbepalende factoren en stroomlijnen van inkoop processen en afspraken is hierin het credo. Als Zorggroep Groningen treden we hierin met een gezicht naar buiten en met een aanspreekpunt voor de centrale inkoopafspraken.

Het is de ambitie van Zorggroep Groningen om meer te werken aan langdurige relaties met een geselecteerd aantal leveranciers waarbij specifieke kennis van het product en marktsegment van deze leveranciers leidend zullen zijn. De afdeling inkoop is verantwoordelijk voor het op efficiënte en effectieve wijze betrekken van diensten en goederen tegen de meest gunstige voorwaarden. Kosten en risico’s dienen hierbij als Total Cost of Ownership in het proces nadrukkelijk in beeld te komen. Als centrale spil in het inkoopproces is de inkoper het gezicht van de organisatie naar onze samenwerkingspartners en leveranciers. Hierdoor wordt effectieve inzet van product- en marktinformatie verhoogd en kunnen strategische keuzes organisatiebreed worden ingezet.

Voor de inzet van actuele markt- en inkoopinformatie is Zorggroep Groningen aangesloten bij diverse inkooporganisaties waaronder Intrakoop, ZAG en IPG.
Voor al onze inkoop- offerte aanvragen, inkoopopdrachten en inkoop raamcontracten hanteren wij de algemene inkoopvoorwaarden van Zorggroep Groningen. Voorwaarden van derden wijzen wij af. Op verzoek van leveranciers en fabrikanten kunnen wij onze algemene inkoopvoorwaarden toesturen.

Voor meer informatie inzake inkoop, inkoopbeleid en onze algemene inkoopvoorwaarden kunt u mailen met inkoop@zorggroepgroningen.nl